dinsdag 13 augustus 2013

My Favo Boeken

Heey,

Ik lees over het algemeen best veel en heb ook een boeken verzameling. Daar heb ik natuurlijk een paar favoriete tussen zitten die ik je aanraad om te lezen. Ik heb 3 boeken uitgekozen en een serie. Veel lees plezier!

Ik heb aardig wat boeken in mijn kast te zijn om precies te zijn 70 boeken. Dus de keuze was reuze, maar deze boeken vielen dan toch wel het meest op.

De eerste dag 
Het boek heet oorspronkelijk One Day en is ook verfilmd. Het is een moderne romantische verhaal. Het verhaal gaat over Emma en Dexter die elkaar op 15 Juli 1988 elkaar voor het eerst op de avond van hun afstuderen. Morgen scheiden hun wegen weer. Ze zouden contact en steeds een jaar veder krijg je te lezen  hoe het met ze gaat. Je leest dat ze van elkaar houden, haten en de andere in bescherming nemen. 
Een super mooi boek ik ben dit boek weer aan het lezen. Het boek is ook verfilmd en heet One Day. Ik zou eerst het boek lezen een daarna de film kijken. Het is een aanrader
Bangkok Boy
Bo en Joep hebben een relatie maar in het niks zet Joep een punt er achter. En hij verkoopt als zijn meubelen en vertrekt. Als Bo hem gaat zoeken kan ze hem nergens meer vinden tot dat ze van de ouders van Joep hoort dat die naar zijn geboorte stad Bangkok is gegaan. Bo en haar vriendin Anouk zijn vastbranden om hem op te sporen dus reizen ze Joep achterna. Maar dat brengt veel avonduur met zich mee.
Het is weer een mooi boek wat Carry Slee heeft geschreven. 
In het boek volg je het verhaal van Joep en Bo. Dus je gaat mee met de gedachten van Bo en Joep waardoor je helemaal in gaat leven in de personen. 
Dit is het enigste boek van een Nederlandse schrijfster die in mijn favorieten zit.



Voor ik doodga
Een verhaal wat je moet lezen. Zo mooi is het. Het gaat over de 16jarige Tessa die besluit te stoppen  met de behandeling van haar leukemie en daardoor nog maar een korte tijd heeft. Uit die korte tijd wilt ze alles halen. Daardoor besluit ze een lijst te maken van 10 dingen waar niemand vanaf weet. Op de lijst staan dingen die illegaal zijn en  legaal. Tijdens haar het afwerken van der lijst wordt ze verliefd en vergeet dat het einde steeds dichterbij komt. Daardoor moet je nog meer dingen laten.
Het is een verhaal wat je diep van binnen raakt omdat het niet een normaal verhaal is. En vooral omdat het iemand die van je leeftijd is. Het boek heet oorspronkelijk Now is Good en is ook verfilmd.



The  Hunger games / Vlammen / Spotgaai
The Hinger games tja wie kent de film wel niet?! Ik ben helemaal weg van boek ik heb ze al 2x gelezen en dan in 1 week 2x boeken uit. Voor de mensen die niet weten waar de boeken overgaan.
Het  gaat over een land waar ze zijn onder verdeeld over 12 districten en een stad Palmen. Ieder jaar moet de districten 1 jongen en 1 meisje sturen die in een arena worden gezet en elkaar moet vermoorden dus van de 24 kinderen blijft er 1 winnaar over. Maar alles veranderd voor altijd als Katniss mee doet aan de Hunger games.

Dit zijn mijn 3 favoriete boeken en 1 favoriete serie. Die ik echt aanraders vind om te lezen.
Veel lees plezier!
Xx

Wat zijn  Jouw favoriete boeken of serie?




Geen opmerkingen:

Een reactie posten