zaterdag 17 mei 2014

Examen #2


Weer eens tijd voor een examen update. Ik ben nu al weer op de helft van de Examens dus ik kan nu schrijven hoe de eerste zijn geweest. Wat ik verschrikkelijk vond gaan wat juist goed ging. Maar een ding kan ik nu wel zegen ik heb slecht geslagen door de examens door de zenuwen. Maar snel door naar de week....


Maandag

Ik had toen nog geen examens maar een dag dat ik naar school moest komen om mijn proefexamens te bespreken. Dat was eerlijke gezegd wel fijn om even goed na te bespreken. En een duidelijk blik krijgen op de examens. Veder heb ik die dag niet echt meer gedaan een paar boeken door gelezen van sommige vakken en beetje achter de computer gezeten. 


Dinsdag
Lesvrij! Beter kan niet. Je mocht naar school toe komen om vragen te stellen aan je vak docent. Dat heb ik niet gedaan. Ik heb thuis een beetje lopen leren en beetje lopen niksen. Dus kort gezegd niet zoveel maar toch wel weer een paar films heb ik afgekeken. #filmverslaafd Wel even wezen trainen. Niet de hele training mee gedaan vanwege mijn rug. Maar het was een fijn om even met je hoofd niet bij de examens te zitten en even lekker los gaan. 


Woensdag
Woensdag was de dag dat mijn eerste echte examen begon, namelijk Nederlands. Ik vond hem zeker te doen maar ik vindt de teksten zeker niet interessant. Het ging namelijk bijna alleen maar over milieu vriendelijk dingen en natuur. 1 Tekst zou ik niet erg vinden maar allemaal is een beetje te veel van het goeden. Ik heb daar wel een goed gevoel aan over gehouden. Ik was op tijd klaar met en had zelfs nog tijd over + mijn extra tijd. Dus ik kon lekker gaan lezen in de Boeken dief. Ik ben toch zo blij met dit boek hij is wel dik maar leest super fijn weg.


Donderdag
Biologie was aan de beurt. Ik maakte me hier eigenlijk wel wat zorgen over. Geen idee waarom dat was want ik had op mijn proefexamens goede cijfers. Achteraf had ik wel een goed voorgevoel. Het ging wel lekker maar bij sommige vragen moest ik toch echt wel goed nadenken. Ik heb dit artikel van nu.nl er vast gekoppeld. Want een vriendin van mijn werd er voor op gebeld om over het examen te vertellen.  Beetje trots. ;) Ik volg nu.nl wel en wat er elke dag online komt over de examens ben ik hele tot nu toe bijna wel altijd mee eens geweest.


Vrijdag
Gisteren was het examen economie. Het examen waar ik het meest voor bang voor was. We hadden dit ochtend nog samenvatting van onze vakdocent. Wat erg fijn was hier door werd je weer op het goede pad gezet en zat je in het vak. Dat heeft veel baat gehad bij het examen. Maar wat een rot examen was het. Het waren extreem veel open vragen waar door je veel moest schrijven, veel bereken hoefde je bijna niet. Daar baalde ik wel van want dat was mijn ding juist. Ik heb er in ieder geval een beter gevoel over dan biologie. 

Volgende week nog Geschiedenis, Wiskunde, Engels en dan wachten op de uitslag. 
Note: Ja, ik weet dat je de examens na kan kijken en dan een soort van toekomstige cijfers kan berken maar dat doe ik expres niet omdat ik daar helemaal gek en kriebelig van word. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten