vrijdag 18 oktober 2013

Twee manieren om je kwasten schoon te maken

Je kwasten moet je iedere week schoon maken. Ik doe het eigenlijk niet omdat ik dat te veel werk vind. Maar om het ons wat makkelijker te maken heb ik twee manieren. Een snelle en wat langere.


Het is belangrijk dat je kwasten goed schoon maakt want dat zorgt er voor dat je make-up beter aanbrengen. 

Goed je kwasten schoon maken ( langer)

Je hebt ten eerste zeep nodig. Ik raad babyshampoo aan maar het is zeker niet beter. Je kunt ook gewoon een milde zeep gebruiken. Water en een handdoek. Ik zou het stap voor stap uitleggen hoe je dit moet doen.
  1. Doe wat zeep op je hand en ga er met je kwast door heen. Je zeep neemt dan snel de kleur aan van bijvoorbeeld de oogschaduw. 
  2. Laat een beetje water over je hand hen lopen en ga met je kwast er door heen. Met ronde bewegingen. 
  3. Doe dit zo lang tot dat echt al je zeep er uit is. 
  4. Knijp al het water uit de haren van de kwast. 
  5. Laat het op een handdoek drogen.
Dit is een langer methode want je moet kwast voor kwast doen. Dus dan ben je altijd wel even bezig. Doet dit na je make-up hebt gedaan want dan zijn de kwasten zeker droog voor de volgende dag.

Redelijk goed schoon maken (sneller)

 Ik werk altijd met een drush cleaner als ik snel een kwast schoon moet hebben. Het is heel makkelijk en snel. Doe wat cleaner op een doekje en ga met je kwast er door heen ( Zie foto hier onder). Het is makkelijk en je bent snel klaar. Alleen het is op een 'harde' manier schoon maken. Want eigenlijk gebruik je alleen alcohol.
Ik op het moment gebruik ik de Hema brush cleaner.


Hier heb je twee manieren om je kwasten schoon te maken. De 'goede' manier doe ik één keer in de week dat is best wel weinig. Vaak zoek ik niet om de tijd er voor schoon te maken het is mijn eigen schuld. Maar vergeet niet: Met vies gereedschap kun je niet werken.

Xx

Geen opmerkingen:

Een reactie posten