woensdag 9 oktober 2013

Huiswerk huiswerk.



Iets waar ik helemaal niet goed van wordt is huiswerk. Nu dat ik in mijn examenjaar zit is het echt alleen maar meer geworden. Eerst had ik bijna geen huiswerk omdat ik altijd alles af maakte in de klas en dan kan nu niet. Dus daarom kan het soms zijn dat er niet een artikel online komt. Ik heb een paar tips gevonden om het meer overzichtelijker te maken
Jaja
Je wilt zo weinig huiswerk hebben. Dus maak veel opdrachten in de les dan hoef je minder thuis te doen. 

Tip 1
Schrijf alles netjes in je agenda. Als een docent huiswerk op geeft schrijft het dan ook meteen in je agenda want anders vergeet je het. Dan weet je niet meer wat je moet maken of dat je iets wat moest maken. En dan kun je het gezellig op school maken.

Tip 2
Stel prioriteiten. Die aflevering kun je altijd terug kijken, die film wat ook nog. Dat zeggen de meeste ouders en daar hebben ze helemaal gelijk in. Je moet keuzes maken wat is belangrijker. Dat is die aflevering kijk of goede cijfers haal op school. Nou, dat laatste je hebt echt geen zin om een schooljaar opnieuw te doen.

Facebook
Tip 3 
Maak lijstjes. Met dingen die je die dag moet doen. Als je het af hebt kun je het lekker afstrepen en dan geeft toch wel een lekker gevoel als er steeds minder op staat.

Tip 4
Maak alles meteen uit school. Want anders zit je s'avonds helemaal in de stress en dan vul je snel maar iets in omdat je iets moet in vullen. 

Tip 5 
Hou je werkplek goed schoon en overzichtelijk. Dan wordt je 10x minder snel afgeleid. Ga anders onder zitten bij je ouders die zorgen wel voor dat jij je huiswerk maakt 
Starbucks

Tip 6
Slaap op tijd. Ja wat heeft er nu weer mee te maken hoor ik je denken. Nou meer dan dat jij denkt. Als jij voldoende nachtrust neemt dan kan jij beter op letten in de klas en dan heb jij sneller je huiswerk af dus meer vrije tijd.

Tip 7
Gebruik markeerstiften als je grote teksten moet leren. Zo kun jij het belangrijkste er uit vissen. En ondertussen leest jij ook de test heel erg goed door. Niet vergeten je hersenen vinden het heel erg leuk om met kleurtjes te werken.

Tip 8
Zet twitter, facebook en alles even uit dan kun jij echt helemaal concentreren op je huis werk zet anders nog even je mobiel uit.
26 friends. | A tribute to typography, art and words
Zo hopelijk heb je nu wel sneller je huiswerk en heb je wat aan de tips. Ik heb er soms ook nog moeite mee om er mee te werken maar je moet er gewoon helemaal aan wennen.
Bron foto's: weheartit
Xx

Geen opmerkingen:

Een reactie posten