zondag 1 juni 2014

This is what I wanna see #2


This is what wanna see #2 ik laat in deze ''rubriek'' 4 films zien dit mijn leuk lijken om te gaan bekijken. Ik heb dit al een keer eerder gedaan. Moet je maar even terug zoeken. Ik laat dus 4 films zien die mijn geweldig lijken sommige zijn net uit en andere al een langere tijd.

Maleficent
Het nooit eerder vertelde verhaal van Disneys meest beruchte slechterik uit de klassieker ''Doornroosje'' uit 1959. Maleficent is een prachtige vrouw met een oprecht hart, die een idyllische jeugd heeft in een vreedzaam en bosrijk koninkrijk, tot op een dag een leger binnenvalt en de harmonie van het land in gebaar brengt. Malcficent wordt de vurigste beschermer van het land, maar wanneer ze uiteindelijk meedogenloos wordt verraden begint haar oprechte hart in steen te veranderen. Ze is uit op wraak en moet het in een heftige strijd opnemen tegen de opvolger van de binnenvallende koning, met als gevolg dat ze een vloek uitspreekt over zijn pasgeboren dochter Aurora. Maar wanneer het meisje opgroeit, realiseert Maleficent zich dat Aurora de sleutel is tot vrede in het koninkrijk, en misschien ook wel tot haar eigen ware geluk.

Misschien wel het meeste besproken film van de laatste tijd. Ik vindt Disney altijd al te gek. Dus deze film moet gezien worden. Het mooiste vindt ik aan deze film is dat ze een andere zijde laten zien aan iemand die altijd als de ''slechtriek'' wordt gespeeld. Ik ben zeer benieuwd. Binnenkort maar even naar de bioscoop gaan of wachten tot dat die uit is.

Edge of Tomorrow 
Als de aarde wordt aangevallen in de nabije toekomst door aliens, is daar geen enkele militaire tegen opgewassen. De onervaren officier Majoor Cage sneuvelt binnen enkele minuten maar belandt op raadselachtige wijze in een timeloop. Hierop komt hij steeds opnieuw in het zelfde gevecht terecht en sterft hij daarna weer. Maar elke gevecht kan CAge meer tegenstand bieden tegen de vijand. Cage krijgt hulp van Special Forces strijder Rita Vrataski. Waardoor ze samen steeds een stap dichter komen om de vijand te verslaan.

Het is een echte Tom Cruise film met actie en geweld. Ik vindt zulke films altijd wel leuk om even een echte mannen film te kijken. Het verhaal vindt ik ook wel cool. Stel je voor elke keer weer de zelfde dag overleven. Gek maar ook wel tof. Deze draait ook al in de bioscoop dat wordt een lange zit ;)

Thor (2) The Dark World
Dit vervolg speelt af na de gebeurtenissen van Thor en The Avengers. Thor probeert de vrede in de kosmos te herstellen wanneer hij plots geteisterd door een oud ras, onder leiding van de boosaardige Melekith, dat het universum opnieuw wil hullen in duisternis.

Omdat dit een vervolg is op een film die ik had gezien en zo goed en mooi vond. Moet ik deze gewoon kijken want ik wil weten hoe het met iedereen afloopt + de man die thor speelt is zeer knap :)

Broken
Het leven van de elfjarige Skunk verandert van de ene op de andere dag wanneer ze getuige is van de brute mishandeling van haar buurjongen Rick. De gebeurtenis maakt een einde aan de onschuld in het leven van de vrolijke Skunk. Haar huis, buurt en school, de plekken waar ze zich ooit zo veillig waande zijn verraderlijk en onvoorspelbaar geworden. Verward zoekt ze troost bij Rick, de vriend bij wie ze altijd terecht kon. Maar ook die zekerheid blijkt niet te bestaan.

Een meisje dat opzoekt is naar huis vast en duidelijk. Toen ik de trailer voor het eerst zag dacht ik ja die moet ik kijken. Je leeft meteen mee met het meisje en je wilt helpen. Gewoon deze moet ik zien. Dus dit staat boven op mijn lijstje voor morgen. En het goede is deze is film is van 2012 dus hij is al weer een tijdje uit.

Ik wens je veel film plezier en hopelijk zit je zo met een lekkere bak popcoren op de bank genieten van een film. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten